• klok-icoon

    Voor 22:00 besteld, zelfde dag verzonden*

  • truck-icon

    Gratis verzending vanaf 50,-

  • shoptegoed-icoon

    Spaar shoptegoed bij je bestelling

  • smiley-icoon

    Klanten geven ons een 9

Afvallen met Protiplan

Protiplan-Proteine-Dieet-Stappenplan

Afvallen met Protiplan

Laten we eerlijk zijn: afvallen is soms best moeilijk. Bovendien zijn er tal van adviezen en methodes die allemaal hetzelfde roepen: wij zijn de besten. Dat doen wij dus niet. Wij geloven dat er maar één manier is om daadwerkelijk af te vallen, namelijk de manier die bij jou past. Wij streven naar resultaten die voor iedereen op een gemakkelijke en smaakvolle wijze te bereiken zijn. Wil je weten hoe? We leggen het je graag uit.

Protiplan-Smaakvol-Afvallen

Hoe werkt Protiplan?

Met Protiplan ga je stap voor stap je voedingspatroon aanpassen door minder koolhydraten en meer eiwitten te eten. Hiervoor hebben we een stappenplan ontwikkeld waarmee je in drie stappen je streefgewicht bereikt. Dit plan is zo ontworpen dat het gemakkelijk te volgen is, met een compleet eetschema en diverse recepten. Op het eetschema zie je wat er elke dag op het menu staat, van ontbijt tot dessert. Je hebt de keuze uit verschillende producten en heerlijke recepten die eenvoudig te bereiden zijn. Ook wanneer je even geen tijd hebt voor een uitgebreide lunch of maaltijd, zijn er kant-en-klare producten die je gemakkelijk overal mee naartoe kunt nemen.

Minder koolhydraten

Door minder koolhydraten en suikers te eten kun je effectief afvallen [1]. Je lichaam verbrandt normaal gesproken koolhydraten om energie te creëren voor je dagelijkse activiteiten. Wanneer je lichaam minder koolhydraten binnenkrijgt, gaat het lichaam vanuit zichzelf energie uit vetreserves halen. Dit zorgt ervoor dat de vetverbranding wordt geactiveerd waardoor je effectief vet kunt verliezen.

Meer eiwitten

Naast het beperken van koolhydraten, is het belangrijk dat je lichaam belangrijke bouwstoffen als eiwitten binnenkrijgt. Onderzoek geeft aan dat een verhoging van eiwitten en een verlaging van koolhydraten het meest effectief is als het gaat om verlies van lichaamsvet waarbij je spiermassa behoudt [1].

Protiplan-Proteine-Dieet-Stap-1

Vetverbranding Fase

Deze fase wordt ook wel de ketose fase genoemd. Je gaat de koolhydraten beperken tot 45g per dag om de vetverbranding te activeren. Je krijgt van ons een weekmenu voor de 6 eetmomenten per dag. Op het menu staan producten die je lekker kunt aanvullen met mager vlees, vis en groenten.

Protiplan-Proteine-Dieet-Stap-2

Gematigde Fase

In de tweede fase mag je 55g koolhydraten per dag eten. Hierdoor gaat je lichaam uit ketose. Je gebruikt 4 tot 5 producten per dag aangevuld met mager vlees, vis, groenten, fruit en zuivel. Je gaat in deze fase gestaag door met het behalen van je gewenste streefdoel.

Protiplan-Proteine-Dieet-Stap-3

Stabilisatie Fase

In de derde fase bouw je het eiwit dieet langzaam af en mag je 95g koolhydraten per dag eten. Je menu zal grotendeels uit producten uit de reguliere winkels bestaan. Je gebruikt nog 2 producten per dag aangevuld met mager vlees, vis, groenten, fruit, zuivel en zetmeel producten.

Protiplan-Proteine-Dieet-Stap-4

Lekker in balans

Nadat je jouw gewenste streefdoel hebt behaald, wil je de resultaten natuurlijk ook behouden. Bij Protiplan gaat het niet om een kortstondig effect, maar om een verandering in jouw levensstijl. Hierbij is het van belang om daarna nog 6 tot 12 maanden de koolhydraten te beperken tot 150g per dag.

Maak met Protiplan de juiste start

Protiplan Diana

Diana

 

Ik kan met trots zeggen dat ik mijn doel heb weten te behouden. Ik eet nog steeds de lekkere tussendoortjes van Protiplan en probeer ‘s avonds een gezonde maaltijd op tafel te zetten.

Met behulp van Protiplan heb ik heel anders leren eten en ben super blij dat ik dit heb gedaan! De assistente van de huisarts was ook super tevreden met mijn resultaten. Nu geniet ik ervan om lekker nieuwe kleding te kopen en kan zelfverzekerd in mijn zomerkleding naar buiten gaan.

Ik krijg dan ook heel vaak te horen: "Zo, wat ben jij veranderd!" En hier ben ik echt trots op!

Protiplan Eiwitdieet Ervaring

Protiplan Startersbox

 

Met onze Startersbox hoef je niet meer na te denken over wat je gaat eten. Want deze handige box bevat alle producten voor ontbijt tot aan dessert voor de hele week. Op het eetschema zie je jouw dagelijks menu staan met de bijbehorende recepten en producten. Ook krijg je diverse supplementen en de ketose teststrips mee zodat je direct goed kunt beginnen.

Heb je vragen over het plan of dieet? Stel ze dan gerust! Wij beantwoorden al jouw vragen zodat jij vol vertrouwen kunt beginnen.

1) T.D. Noakes, J. Windt (2016) ‘Evidence that supports the prescription of low-carbohydrate high-fat diets: a narrative review’. Curr.Opin.Clin.Nutr.Metab.Care 13, 403-407.
2) P.M. Clifton, D. Condo, J.B. Keogh (2014) ‘Long term weight maintenance after advice to consume low carbohydrate, higher protein diets’.
3) N.B. Bueno, I.S. De Melo, S.L. De Oliveira, et al (2013) ‘Very-low-carbohydrate ketogenic diet v. Low-fat diet for long-term weight loss: a meta-analysis of randomised controlled trials’. Br.J.Nutr. 110:1178-87.