Let op: door drukte bij PostNL kan je pakket vertraging oplopen. Houd je Track & Trace goed in de gaten.

Klanten geven ons een 9

Afvallen met Protiplan!

 

Afvallen met Protiplan

Protiplan heeft met een team van diëtisten een stappenplan ontwikkeld om op een smaakvolle en gemakkelijke manier gewicht te verliezen. Dit plan bestaat uit 3 stappen en is gebaseerd op het verminderen van koolhydraten en verhogen van eiwitten in je voedingspatroon.

Minder koolhydraten

Door minder koolhydraten en suikers te eten kun je effectief afvallen [1]. Je lichaam verbrandt normaal gesproken koolhydraten om energie te creëren voor je dagelijkse activiteiten. Wanneer je lichaam minder koolhydraten binnenkrijgt, gaat het lichaam vanuit zichzelf energie uit vetreserves halen. Dit zorgt ervoor dat de vetverbranding wordt geactiveerd waardoor je effectief vet kunt verliezen.

Meer eiwitten

Naast het beperken van koolhydraten, is het belangrijk dat je lichaam belangrijke bouwstoffen als eiwitten binnenkrijgt. Onderzoek geeft aan dat een verhoging van eiwitten en een verlaging van koolhydraten het meest effectief is als het gaat om verlies van lichaamsvet waarbij je spiermassa behoudt [1].




 

Smaakvol en gevarieerd

Bij het volgen van ons plan ga je niet minder eten, maar anders eten. Je eet iedere dag nog steeds lekker en gevarieerd. Een dag bestaat uit 6 eetmomenten: van ontbijt tot aan dessert. Hierin gebruik je onze producten aangevuld met o.a. groenten, vlees(vervangers) of vis. Onze producten zijn verlaagd in koolhydraten en veelal verhoogd in eiwitten. Met keuze uit meer dan 600 heerlijke producten en recepten ga je stap voor stap jouw doel bereiken.




 

Gemakkelijk te volgen

Een verandering maken kan best een challenge zijn. Daarom hebben we een stappenplan ontwikkeld dat eenvoudig te volgen is en in iedere leefstijl past. Voor iedere stap is er een eetschema samengesteld met daarin 6 eetmomenten per dag. Daarbij heb je de keuze uit verschillende producten en heerlijke recepten welke eenvoudig te bereiden zijn. Ook wanneer je even geen tijd hebt voor een uitgebreide lunch of maaltijd zijn er kant en klare producten die je gemakkelijk overal mee naar toe kunt nemen.


Zo werkt het stappenplan

Met ons plan ga je in 3 stappen jouw doel behalen. Om te beginnen wordt de koolhydraatinname beperkt zodat de vetverbranding kan worden opgestart. Daarna wordt er bij iedere stap meer koolhydraten aan je eetpatroon toegevoegd zodat je lichaam langzaamaan weer aan de koolhydraten kan wennen. Op deze manier kan het jojo-effect worden vermeden en kun je genieten van de behaalde resultaten voor de lange termijn.


Eiwit Dieet Fase 1

Vetverbranding Fase

Deze fase wordt ook wel de ketose fase genoemd. Je gaat de koolhydraten beperken tot 45g per dag om de vetverbranding te activeren. Je krijgt van ons een weekmenu voor de 6 eetmomenten per dag. Op het menu staan producten die je lekker kunt aanvullen met mager vlees, vis en groenten.

Eiwit Dieet Fase 2

Gematigde Fase

In de tweede fase mag je 55g koolhydraten per dag eten. Hierdoor gaat je lichaam uit ketose. Je gebruikt 4 tot 5 producten per dag aangevuld met mager vlees, vis, groenten, fruit en zuivel. Je gaat in deze fase gestaag door met het behalen van je gewenste streefdoel.

Eiwit Dieet Fase 3

Stabilisatie Fase

In de derde fase bouw je het eiwit dieet langzaam af en mag je 95g koolhydraten per dag eten. Je menu zal grotendeels uit producten uit de reguliere winkels bestaan. Je gebruikt nog 2 producten per dag aangevuld met mager vlees, vis, groenten, fruit, zuivel en zetmeel producten.

Eiwit Dieet Fase 4

Lekker in balans

Nadat je jouw gewenste streefdoel hebt behaald, wil je de resultaten natuurlijk ook behouden. Bij Protiplan gaat het niet om een kortstondig effect, maar om een verandering in jouw levensstijl. Hierbij is het van belang om daarna nog 6 tot 12 maanden de koolhydraten te beperken tot 150g per dag.


Maak met Protiplan de juiste start

Om het je gemakkelijker te maken, hebben we de Protiplan Startersbox samengesteld. Met deze startersbox hoef je niet meer na te denken over wat je gaat eten. Want wij hebben alles voor jou uitgezocht. Onze handige weekbox bevat het stappenplan, eetschema, recepten en producten voor ontbijt tot aan dessert. Ook krijg je diverse supplementen en de ketose teststrips mee zodat je direct goed kunt beginnen. Op het eetschema zie je jouw dagelijks menu staan met de bijbehorende recepten. Heb je vragen over het plan, dieet of producten? Stel ze dan gerust! Wij beantwoorden al jouw vragen zodat jij vol vertrouwen kunt beginnen met het behalen van jouw doel.


Startersbox Week 1

Haal alle producten in huis voor de hele week. Deze weekbox bevat 42 maaltijden, tussendoortjes, dranken, supplementen en de ketose teststrips. Ook zit hier het stappenplan, eetschema en de recepten in.



Voorbeeld Eetschema

Bekijk direct hoe je de 6 heerlijke eetmomenten kunt inplannen. Met dit eetschema hoef je niet meer na te denken over wat je de hele week gaat eten.


Download hier




1) T.D. Noakes, J. Windt (2016) ‘Evidence that supports the prescription of low-carbohydrate high-fat diets: a narrative review’. Curr.Opin.Clin.Nutr.Metab.Care 13,403-407.

2) P.M. Clifton, D. Condo, J.B. Keogh (2014) ‘Long term weight maintenance after advice to consume low carbohydrate, higher protein diets’.

3) N.B. Bueno, I.S. De Melo, S.L. De Oliveira, et al (2013) ‘Very-low-carbohydrate ketogenic diet v. Low-fat diet for long-term weight loss: a meta-analysis of randomised controlled trials’. Br.J.Nutr. 110:1178-87.