Call +001 555 801

Voor 22u besteld, morgen in huis

Ook op zaterdag geleverd

> €50 gratis verzending

In heel de BeNeLux

Veilig bestellen en betalen

Gratis retourneren & Achteraf betalen

Afvallen met Protiplan!

 

Start een koolhydraatarme levensstijl met Protiplan!

Protiplan is een programma dat gebaseerd is op een koolhydraatarme levensstijl. Met een eiwitdieet of koolhydraatarm dieet kan je effectief afvallen door de vermindering van koolhydraten in je eetpatroon [1]. Normaal gesproken haalt je lichaam energie uit koolhydraten om je dagelijkse taken te doen. Wanneer je lichaam niet voldoende koolhydraten heeft, gaat je lichaam energie halen uit vet. Hierdoor schakelt je lichaam over op vetverbranding.


Waar ondersteunt Protiplan je bij?

Naast het beperken van koolhydraten, is het belangrijk dat je lichaam belangrijke bouwstoffen als eiwitten binnenkrijgt. Onderzoek geeft aan dat een verhoging van eiwitten en een verlaging van de koolhydraten het meest effectief is als het gaat om verlies van lichaamsvet waarbij je spiermassa behoud [1]. Hierbij gaat Protiplan je ondersteunen. Wij willen er namelijk voor zorgen dat jij al je benodigde bouwstoffen binnenkrijgt wanneer je een eiwitrijke en koolhydraatarme levensstijl volgt.


Deze methode zorgt er niet alleen voor dat je meer vet verliest, het is ook goed vol te houden. Doordat je stap voor stap overgaat op een gezonde voedingspatroon, kan je jouw bereikte streefdoel ook gemakkelijker behouden [2,3].


Hoe werkt Protiplan?

Protiplan bestaat uit 3 fases die je doorloopt om jouw streefdoel te bereiken. Iedere fase bestaat uit 6 heerlijke eetmomenten per dag. De totale hoeveelheid aan dagelijkse koolhydraten verschillen per fase. In het begin fase wordt jouw koolhydraatinname sterk beperkt waarna je geleidelijk meer koolhydraten toevoegt aan je eetpatroon. Jouw persoonlijk doel bepaalt of je start in fase 1 of fase 2.

 

 

1) T.D. Noakes, J. Windt (2016) ‘Evidence that supports the prescription of low-carbohydrate high-fat diets: a narrative review’. Curr.Opin.Clin.Nutr.Metab.Care 13,403-407.

2) P.M. Clifton, D. Condo, J.B. Keogh (2014) ‘Long term weight maintenance after advice to consume low carbohydrate, higher protein diets’.

3) N.B. Bueno, I.S. De Melo, S.L. De Oliveira, et al (2013) ‘Very-low-carbohydrate ketogenic diet v. Low-fat diet for long-term weight loss: a meta-analysis of randomised controlled trials’. Br.J.Nutr. 110:1178-87.

 

 

 

 

 

Wat is jouw streefdoel?


 

Mooi Resultaat

  • Groot streefdoel
  • Resultaatgericht
  • Start in fase 1
  • Weekmenu
  • Startersbox met 42 eetmomenten

Even Opletten

  • Klein streefdoel
  • Fruit & zuivel toegestaan
  • Start in fase 2
  • Weekmenu
  • Startersbox met 26 eetmomenten


Kunnen wij je helpen?

Neem contact met ons op.

 

Stuur een e-mail!
info@protiplan.nl

 

Bel ons!
+31(0)403040094

Nieuwsbrief

Altijd als eerste op de hoogte zijn?