Call +001 555 801

Voor 22u besteld, morgen in huis

Ook op zaterdag geleverd

> €50 gratis verzending

In heel de BeNeLux

Veilig bestellen en betalen

Gratis retourneren & Achteraf betalen

Wat is het koolhydraatarm eiwitdieet?

Het eiwitdieet wordt ook wel het proteïne dieet of koolhydraatarm dieet genoemd. Normaal gesproken haalt je lichaam energie uit koolhydraten. Bij een gezond gewicht worden koolhydraten verbrand waardoor het niet wordt opgeslagen als vet. Maar wanneer de koolhydraat- en suikerinname te hoog is, kan er overgewicht ontstaan.

Bij een koolhydraatarm dieet wordt de koolhydraatinname verlaagd. Je lichaam heeft dan niet genoeg koolhydraten om energie te wekken. Hierdoor gaat je lichaam energie uit vet halen. Je lichaam schakelt dan over op vetverbranding.

Hoe werkt het eiwitdieet?

Wanneer je begint met het koolhydraatarm en eiwitrijk dieet, zitten er natuurlijk nog aanwezige suikers (koolhydraten) in je lichaam. Deze suikers raken na 48 tot 72 uur op door de beperkte hoeveelheid koolhydraten die je binnenkrijgt. Je lichaam schakelt dan over op vetverbranding. Dit noemen we ketose. Hierbij komen er ketonen vrij, dit zorgt er voor dat je je energieker en fitter gaat voelen.

Gezond afvallen

Met dit dieet ga je afvallen door niet minder te eten, maar bewuster te eten. Je gaat stap voor stap naar een gezonde levensstijl door geleidelijk weer koolhydraten toe te voegen aan je eetschema. Hierdoor gaat je lichaam langzaamaan wennen aan de koolhydraten en zal het niet meteen als vetreserve worden opgeslagen. Door de eiwitrijke voeding in je eetpatroon, verlies je geen spiermassa en wordt het bekende jojo-effect voorkomen.

De 3 fases van het eiwitdieet

 

 
 

 

1) T.D. Noakes, J. Windt (2016) ‘Evidence that supports the prescription of low-carbohydrate high-fat diets: a narrative review’. Curr.Opin.Clin.Nutr.Metab.Care 13,403-407.

2) P.M. Clifton, D. Condo, J.B. Keogh (2014) ‘Long term weight maintenance after advice to consume low carbohydrate, higher protein diets’.

3) N.B. Bueno, I.S. De Melo, S.L. De Oliveira, et al (2013) ‘Very-low-carbohydrate ketogenic diet v. Low-fat diet for long-term weight loss: a meta-analysis of randomised controlled trials’. Br.J.Nutr. 110:1178-87.

Kunnen wij je helpen?

Neem contact met ons op.

 

Stuur een e-mail!
info@protiplan.nl

 

Bel ons!
+31(0)403040094

Nieuwsbrief

Altijd als eerste op de hoogte zijn?