Call +001 555 801

Voor 22u besteld, morgen in huis*

Ook op zaterdag geleverd

> €50 gratis verzending

In heel de BeNeLux

Veilig bestellen en betalen

Gratis retourneren & Achteraf betalen

Past havermout in een koolhydraatarm dieet?

Havermout is, net als brood, beschuit en crackers, een populair ontbijt. Havermout wordt gezien als een gezond ontbijt omdat het veel langzame koolhydraten bevat, waardoor het bloedsuikerniveau stabiel blijft en je minder snel een hongergevoel krijgt. Daarnaast bevat het ook veel vezels die goed zijn voor de spijsvertering, en bevat het goede voedingsstoffen als vitamines en mineralen. Maar past havermout in een koolhydraatarm dieet?

Ondanks dat havermout veel goede eigenschappen heeft, is het een minder goede keuze wanneer je gewicht wil verliezen. Het bevat het veel koolhydraten: maar liefst 62 gram koolhydraten per 100 gram havermout. Niettegenstaande dat dit langzame koolhydraten zijn, past het niet goed in een koolhydraatbeperkt dieet. Een grote portie havermoutpap kan er namelijk al voor zorgen dat je te veel koolhydraten binnenkrijgt, zeker in de eerste fases van het Protiplan dieet.

Gelukkig past de havermout van Protiplan wel in een koolhydraatbeperkt dieet, en kun je dus nog gewoon genieten van een kommetje havermout als ontbijt. Protiplan Havermout Naturel bevat namelijk maar 16,7 gram koolhydraten per 100 gram havermout, en bevat daarnaast bijna 4x meer eiwitten dan gangbare havermout. Het is dus een verantwoorde keuze als je gewicht wilt verliezen!

Kunnen wij je helpen?

Neem contact met ons op.

 

Stuur een e-mail!
info@protiplan.nl

 

Bel ons!
+31(0)403040094

Nieuwsbrief

Altijd als eerste op de hoogte zijn?